Swoistym fenomenem stało się ostatnio nazywanie menedżerów zarządzających grupami sprzedażowymi - Trenerami.

Jak widać po ogłoszeniach rekrutacyjnych, firmy pozyskujące pracowników do pracy w sprzedaży, szczególnie bezpośredniej, mają duże problemy z zatrudnianiem nowych handlowców i ich menedżerów. Otrzymują mniej aplikacji, niż przedsiębiorstwa, które posiadają określone miejsce pracy, a według wewnętrznych badań samych zainteresowanych, skuteczność w zatrudnieniu wynosi do 10%.

Praca w sprzedaży do lekkich nie należy. Jest przez potencjalnych kandydatów kojarzona w wymogiem realizacji często nierealnych celów, a sprzedaż bezpośrednia z chodzeniem po domach, firmach, z nagabywaniem ludzi. Do tego typu pracy trzeba mieć nie tylko umiejętności, które można nabyć lub doskonalić, ale i predyspozycje. Oprócz komunikatywności i miłej osobowości pracownik i jego przełożony muszą wchodzić w częste interakcje z innymi ludźmi, a wbrew pozorom wiele osób odczuwa dyskomfort podczas nawiązywania kontaktów z nieznajomymi.

W związku z tym firmy zaczęły prześcigać się w wymyślaniu takich nazw stanowisk, które zapewnią spływ aplikacji poprzez przekierowanie uwagi na element edukacyjny, szkoleniowy. I oto możemy przeczytać, że poszukiwany jest:

- Szkoleniowiec grup sprzedażowych

- Trener/Coach Grupy Konsultantów

- Manager/Trener

- Trener - Handlowiec

W treści ogłoszenia wszystko sprowadza się jednak do zrekrutowania pracowników i zbudowania zespołu/grupy sprzedażowej, organizacji pracy zespołu, wyznaczania i realizacji celów sprzedażowych, motywowania, szkolenia, koordynacji pracy i rozwoju, czyli bardzo szeroko pojętego zarządzania. Czy to jest zakres obowiązków Menedżera, cz też Trenera lub Coacha?

Rozumiem, że w tym przypadku osoby rekrutujące liczą na to, że im więcej osób się zgłosi, tym większy będzie wybór i większa szansa na pozyskanie nowego pracownika. Patrząc jednak na ilośc powtarzających się z jednej Firmy ogłoszeń mam wrażenie, że kandydaci dokładnie je czytają i nie dają się zwieść tytułami stanowisk.

Uważam więc, że ogłoszenia powinny być konstruowane zgodnie z prawdą. Tylko wtedy otrzymujemy CV od osób rzeczywiście zainteresowanych i w pełni świadomych. Z pewnością będzie ich mniej, ale będą to osoby już wyselekcjonowane, które łatwiej nam będzie zrekrutować i zatrudnić. Przy okazji rekruterzy zaoszczędzą czas i pieniądze, gdyż nie będą przeprowadzali wielu nieefektywnych rozmów rekrutacyjnych z rozczarowanymi kandydatami.

Dodatkowo firma, wystawiając takie ogłoszenia, stawia w mało wiarygodnym świetle i siebie, i docelowe stanowisko, zmniejszając przy okazji jego rangę.

Zamiast więc zamieszczać ogłoszenia rekrutacyjne z błędnie nazwanymi stanowiskami, zachęćmy po prostu do pracy w danym przedsiębiorstwie i przedstawmy przyszłym pracownikom korzyści wynikające ze współpracy z firmą. Przecież na sprzedaży stoi cała gospodarka naszego kraju i zawsze Handlowcy na wszystkich szczeblach kariery będą najbardziej poszukiwaną grupą pracowników. Nie mylmy pojęć i nie zmieniajmy ich w Trenerów i Coachów!

 

autor: Ewa Janas

http://hrstandard.pl/2013/09/30/trener-czy-menedzer-sprzedazy/#more-27250

Dlaczego my?

Co nowego?

  • 3 września 2019

    Dla nas liczą się ludzie - zarówno pracownicy, jak i klienci. Wpieramy rekrutacje, tworzymy opisy stanowisk, pomagamy przy onboardingu, tworzeniu szkoleń wdrożeniowych, kreowaniu przejrzystej ścieżki rozwoju, usprawnianiu komunikacji, badaniu satysfakcji pracowników i odpowiedzi na ich oczekiwania. Sprzedaż podnosimy dzięki szkoleniom z technik sprzedaży i obsługi klienta, m.in. poprzez położenie nacisku na badanie oczekiwań klientów, opracowanie solidnej argumentacji, umiejętne reagowanie na obiekcje klienta oraz utrwalanie nabytej wiedzy w praktyce. 

    Jeżeli zależy Państwu na rozwoju firmy i zaangażowaniu pracowników, na zwiększeniu sprzedaży i poprawieniu jakości obsługi klienta - zapraszamy do kontaktu!

     

     
  • 15 września 2019

     

    Piotr Łatas od kilku lat prowadzi szkolenia z technik prezentacji i pozyskiwania nowych klientów wraz z podpowiedziami marketingowymi. Zapraszamy do kontaktu. 


    Zapobieganie przemocy

    Oddzielenie Pracy Socjalnej od usług i świadczeń

    oraz inne tematy z zakresu Pomocy Społecznej - prowadzi Marta Kowalewska - wieloletni kierownik Filii nr.1 MOPS w Krakowie, wykładowca na Krakowskiej Akademii im. A.Frycza Modrzewskiego, która obecnie prowadzi Pogotowie Opiekuńcze.  

    Kontakt do Pani Marty: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasza firma

KGT to zespół trenerów z wieloletnim doświadczeniem w biznesie, pasjonatów od lat szkolących pracowników małych i dużych firm. Jesteśmy Kierownikami, Dyrektorami, właścicielami firm, Trenerami w dużych korporacjach, a w wolnej chwili z radością dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem. Wiemy, że źródłem sukcesu każdej firmy są jej pracownicy. To oni w dużej mierze decydują o wynikach Firmy, tworzą jej wartość i są jej największą szansą. My pomagamy zmienić ich zachowania, rozwijać kompetencje i talent tak, aby wyzwolić drzemiący w nich potencjał.

Rekomendacje

10 listopada 2011

„Praca z Ewą daje wiele satysfakcji, na etapie projektowania szkolenia ma wiele świetnych pomysłów, potrafi je wcielić w życie, dzięki nim prowadzone przez Nas warsztaty i szkolenia były żywiołowe i dawały uczestnikom wiele okazji do uczenia. Na sali szkoleniowej Ewa to 100% profesjonalistka. Życzę każdemu tak zaangażowanego współpracownika.”

 

"Prowadząca zajęcia Pani Ewa Janas wykazała się szeroką wiedzą i bardzo dobrym przygotowaniem omawianych zagadnień. Na szczególną pochwałę zasługuje sposób prowadzenia zajęć - przekazywanie wiedzy w sposób przystępny, przygotowanie dużej ilości ćwiczeń praktycznych, zwiększających tempo przyswajania wiedzy oraz bardzo dobrze przygotowane materiały szkoleniowe"

Wojciech Kowalewski, 

Michał Toma

Korzyści dla Państwa

  • Kompetentni Trenerzy
  • Wysoka jakość usług
  • Dogodne terminy i miejsca szkoleń
  • Rozwój Państwa Firmy
  • Rozwój pracowników
  • Wzrost motywacji pracowników
  • Badanie luk kompetencyjnych
  • Planowanie ścieżek rozwoju
  • Podnoszenie wiedzy i umiejętności